.:: Znajomi ::.

.:: Wykres roczny ::.

Wykres roczny blog rowerowy irychu.bikestats.pl

.:: Zakończenie ::.

Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował tego,
czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś.

Więc odwiąż liny,
opuść bezpieczną przystań.
Złap w żagle pomyślne wiatry.

Podróżuj, śnij, odkrywaj.

h km/h:

Gliwice - Rachowice - Gliwice

Środa, 9 lutego 2011 · dodano: 10.02.2011 | Komentarze 3

Pogoda słoneczna, przystępnie ciepło. Dojazd do miejsca ustawki z Torim na Placu Krakowskim w Gliwicach srednio-okrężna trasą i po chwili rozmów zaczęła się zabawa.

Skierowaliśmy się w stronę Sośnicowic. Zdecydowaliśmy, że dojedziemy pasem serwisowym obok Autostrady A4 w Gliwicach wyjeżdżając w Ostropie. Następnie chwila jazdy ulicą i znajdowaliśmy się już w Sośnicowicach kolejno dojazd do Rachowic w którym fotografia kościoła "Świętej Trójcy" z XV wieku, rozbudowany XVII, XVIII wieku. Budowla ta istniała już w 1305r.

Obecna budowla jest w części murowana. Są to: gotyckie prezbiterium z przełomu XVI i XVI w. oraz zakrystia. Reszta kościoła jest oryginalnie drewniana. Wieża kościelna została wybudowana w XVII w. W świątyni warto zobaczyć dębowy portal z XVII w. We wnętrzu natomiast zachwyca bogato rzeźbiony, złocony ołtarz główny.

Kościół św. Trójcy z XV wieku w Rachowicach

i ścieżką przez pola, lasy w kierunku Łączy, w której pamiątkowe zdjęcie wehikułów przy skale upamiętniającej wielki pożar w tamtejszych lasach i zorganizowaliśmy chwilę postoju w knajpce na zregenerowanie sił...

Tablice informacyjne z których można dowiedzieć się sporo o pożarach tamtejszych lasów

Nasze wehikuły

...po czym udaliśmy się w stronę Rudzińca którym znajduje się kościół parafialny zbudowany w 1657 roku z wieżą z 1853 roku - Kościół św. Michała Archanioła.

Kościół św. Michała Archanioła z 1657r. #1

Kościół św. Michała Archanioła z 1657r. #2

Tuż nieopodal kapliczka z 1903r i cmentarz.

Kapliczka z 1305r.

Tak oto miał skończyć się dzień z fotografowaniem, jednak małe problemy z orientacją krajoznawczo-turystyczną a do tego moja pierwsza wizyta w tamtejszych okolicach i prędzej niezaplanowana zmiana trasy spowodowała, małe zatracenie się w terenie. Suma summarum nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, wracając zwiedziłem miejsca, które planowałem odwiedzić w kolejnych dniach a tak ciach i wszystko zwiedzone dnia jednego ;P

Powrót więc nad kanałem Gliwickim, którego nie fotografowałem z powodów aby mieć po co tam jeszcze wrócić i jeszcze kiedyś zrobić zdjęcia miejsc, które warto zwiedzić w tych miejscowościach. Kolejno powrót przez Łany, Pławniowice gdzie zwiedziliśmy tamtejsze zamarznięte jezioro, okolice zamku i sam zamek (zdj poniżej), i kierunek na Taciszów, Rzeczyce, Kleszczów i długa w kierunku Gliwic.

W Gliwicach postanowiłem się troszkę po nich pokręć, ulicami, uliczkami, chodnikami i gdy przyszedł czas wracać do miejsca zamieszkania załapałem się spontanicznie na grilla, którego robili znajomi, postanowiłem wiec zostać z nimi i spędzić chwilkę czasu, efektem bardzo późnym wieczorem dotarłem do domu.

Kaplica NMP z 1877 r.

Zamarznięte jezioro Pławniowice

Budynek Poczty w Pławniowicach

Przed zamkiem w Pławniowicach jakaś budowla